Polska zaradność, a turbo w TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Prekompilator
    Rider
    • 2013
    • 420

    #26
    Proponuję w ogóle usunąć silnik.
    Przestańcie panikować - mit o padających turbinach wziął się z faktu, iż kilku rzeźników dorwało się do TB, a producent tego nie przewidział. Normalnie używana turbina nie sprawia problemów.
    Sprzedawałem auto z turbiną z przebiegiem 240 tys. - turbina w stanie idealnym.

    Komentarz

    • zajas
      Rider
      • 2009
      • 631

      #27
      szkoda,
      Zamieszczone przez ketivv
      - stopień sprężania (choć widzę ze są zbliżone 1.6 MPI 10,5:1 , 1.2 TSI też 10,5:1)
      o ile dane są wiarygodne

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        Zamieszczone przez Prekompilator
        kilku rzeźników dorwało się do TB, a producent tego nie przewidział
        producent sam im nakładł gówna do głowy

        [ Dodano: Pią 23 Sie, 13 10:24 ]
        zajas, chodzi mi o to jaki stopień sprężania byłby BEZ sprężarki
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • yogi_at_pozen
          Rider
          • 2011
          • 418

          #29
          Zamieszczone przez szkoda
          Zamieszczone przez Prekompilator
          kilku rzeźników dorwało się do TB, a producent tego nie przewidział
          producent sam im nakładł gówna do głowy

          [ Dodano: Pią 23 Sie, 13 10:24 ]
          zajas, chodzi mi o to jaki stopień sprężania byłby BEZ sprężarki
          stopien sprezania nie ma tu chyba nic do gadania bo, za Wikipedia (http://pl.wikipedia.org/wiki/Stopie%...4%99%C5%BCania):
          "Ściślej to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu."

          ewentualny wplyw tutaj moze miec cisnienie sprezania, poniewaz bez turba mniej powietrza wchodzi do cylinda.

          nie znam sie az tak bardzo na mechanice, ale czy po prostu (nie liczac czujnikow i komputera) silnik "z turbo bez turbo" nie bedzie dzialal jak zwykle 1.6 MPI - chodzi o zasade, a nie charakterystyke pracy/mocy/momentu - bo nad tym pewnie dalo by sie popracowac odpowiednim programem

          czyz po prostu nie bedzie jechal wolniej, mniej żwawo ale jechal...?

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            dobra, odpuszczam
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • ketivv
              L&K
              • 2011
              • 1155

              #31
              im większe ciśnienie doładowanie tym stopień sprężania (konstrukcyjny silnika) mniejszy

              w przypadku "popierdółek" z niskim ciśnieniem doładowania konstrukcyjny stopień sprężania może być zbliżony do silnika NA

              ale jakbyś "wymontował" turbo z mocnego doładowanego silnika będzie on dużo słabszy jak fabryczny niedoładowany o tej samej pojemności

              Zamieszczone przez yogi_at_pozen
              nie znam sie az tak bardzo na mechanice,
              wszystkie mocno doładowane jednostki benzynowe są tak budowane

              3.6 V6 260 KM - 11.4:1

              1.2 TSI 77 kW (105 KM) - 10,5:1
              1.8 TSI 132 kW (180 KM) - 9,5:1

              Evo X 2.0 trubo 295 KM - 9,0:1

              A45 AMG 2.0 turbo 360 KM - 8,6:1

              pomijam kwestię ukształtowania wierzchu tłoka, innych kanałów dolotowych w silniku z turbo i bez
              ale żeby zmienić stopień sprężania (nie doładowania) trzeba konstrukcyjnie zmienić silnik (planować głowice celem zwiększenia lub celem zmniejszenia założyć "stalową podkładkę")

              Komentarz

              • Prekompilator
                Rider
                • 2013
                • 420

                #32
                Zamieszczone przez szkoda
                Zamieszczone przez Prekompilator
                kilku rzeźników dorwało się do TB, a producent tego nie przewidział
                producent sam im nakładł gówna do głowy
                W instrukcji jest wyraźnie napisane o rozgrzewaniu silnika i studzeniu.

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #33
                  KIA taka naklejke nakleja na progu, ze auto jest wyposazone w turbine o ktora nalezy "dbac"
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • kbaran
                    Drive
                    • 2005
                    • 58
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #34
                    Proponowałbym nie robić scen z turbiną... Ona naprawdę sporo wytrzyma. Od 9 lat u mnie w domu jest eksploatowana OI z turbiną. Na dzień dzisiejszy ma 245 kkm przebiegu z czego 3/4 to jazda tylko w mieście i do tego za kierownicą moja żona, do której nie dociera wiedza, że nie można zaraz po uruchomieniu silnika dawać w palnik, a przed jego zgaszeniem chwilę poczekać... I co ? I nic, turbina dalej dmucha jak nowa, trzeba było tylko wymienić 2 razy gruszkę sterującą bo przerdzewiała. Wydaje mi się więc że nie ma powodu demonizować sprawy turbiny...
                    ...
                    O1 ASV & O2 RS

                    Komentarz

                    • yogi_at_pozen
                      Rider
                      • 2011
                      • 418

                      #35
                      Zamieszczone przez kbaran
                      Proponowałbym nie robić scen z turbiną... Ona naprawdę sporo wytrzyma. Od 9 lat u mnie w domu jest eksploatowana OI z turbiną. Na dzień dzisiejszy ma 245 kkm przebiegu z czego 3/4 to jazda tylko w mieście i do tego za kierownicą moja żona, do której nie dociera wiedza, że nie można zaraz po uruchomieniu silnika dawać w palnik, a przed jego zgaszeniem chwilę poczekać... I co ? I nic, turbina dalej dmucha jak nowa, trzeba było tylko wymienić 2 razy gruszkę sterującą bo przerdzewiała. Wydaje mi się więc że nie ma powodu demonizować sprawy turbiny...
                      mozesz miec slusznosc jesli tylko mowimy o pancernej turbinie sprzed 9 lat
                      ciekawi mnie czy nowe sa rownie trwale... a jesli nie to czy da sie ją usunac

                      Komentarz

                      • ketivv
                        L&K
                        • 2011
                        • 1155

                        #36
                        Zamieszczone przez yogi_at_pozen
                        a jesli nie to czy da sie ją usunac
                        sądzę, że koszt takiej operacji jest wyższy jak regeneracja turbo (lub nawet wymiany)

                        Komentarz

                        Pracuję...